• Сайт знаходиться в тестовому режимі
  • History of the airport

      Відкриття і ранні роки

    images

    Аеропорт у м. Чернівцях був заснований у 30-ті роки минулого століття, коли Буковина була у складі королівської Румунії. 1933 король Румунії Кароль ІІ в присутності представників влади та великої кількості буковинців, урочисто відкрили аеропорт. Цей факт був відмічений газетами «CLASUL BUCOVINEI» № 4056 від 24.05.1933  та «CZERNOWITZER MORCENBLATT» № 4438 від 28.05.1933.

    В 1937 газета «UNIVERSAL» писала, що аеропорт м. Чернівці є унікальною архітектурною спорудою свого часу і одним з найкращих аеропортів Східної Європи. Регулярно експлуатувати аеропорт почали лише у 1937.

    1321283374_litak
    Jan_Kaspar (17 November 1910, Kašpar made his successful flight with the Blériot X under the future airport Chernivtsi)

    Польоти виконувалися за маршрутом Варшава — Чернівці — Бухарест, Москва — Прага тощо. У подальшому збільшення кількості авіарейсів, їх регулярність та різноманітність напрямків авіаційного сполучення дало змогу започаткувати новий вид послуг — авіапошту.

    Радянський період

    28 червня 1940 після того, як Північна Буковина увійшла до складу Радянської України, на території аеропорту почав базуватися 149 винищувальний авіаполк.

    В травні 1945 розпочинається післявоєнний період становлення і розвитку аеропорту Чернівці, як самостійного підприємства. 25 грудня 1945 на базі 87 окремого гвардійського Сталінградського авіаційного полку, передислокованого з Чехословаччини, був створений 283 авіазагін. В експлуатації були літаки ПО-2, С-2. Виконувались пасажирські, поштові перевезення, авіахімроботи та санітарні завдання. Так, в 1946 літаками 238-го Чернівецького авіаційного загону перевезено 9,1 тисячі пасажирів, 21,2 тонни пошти, 215 тонн вантажів.

    Чернівецьке авіапідприємство

    В 1950 до 283-го Чернівецького авіаційного загону була приєднана окрема Проскурівська (Хмельницька) авіаційна ескадрилья та Тернопільська авіаційна ескадрилья.

    В 1952 відбувається об’єднання 98-го авіаційного загону та аеропорту, які до того часу були окремими структурами.

    В 1961 зі складу Чернівецького авіазагону виходить Тернопільська авіаескадрилья, а замість неї включається Івано-Франківська ескадрилья. У 1961 відправки повітряним транспортом з аеропорту Чернівці складали: пасажирів — 30857 чол., пошти — 230,6 тонн, вантажу — 1152,9 тонн.  На початку 1962 авіазагін отримує диплом другого ступеня і його визнають першим в Україні. В 1964 воно першим в управлінні вибороло звання колективу комуністичної праці.

    В 1970 командиром об’єднаного підприємства призначається Пінчук Володимир Лукич. Під його керівництвом у вересні 1970 відбувається облаштування 12 стоянок для літаків з твердим покриттям. У 1971 споруджуються будівлі авіаційно-технічної бази і льотного загону, служби спецавтотранспорту тощо.

    Летовище після 70-х років

    Для забезпечення надійної експлуатації літаків Ан-24, що виконували рейси з Києва в Чернівці, в 1974–1975 на ґрунтовому льотному полі аеродрому була побудована і задіяна злітно-посадкова смуга довжиною 1500 м, шириною 42 м з асфальтобетону, на щебені і піщаній основі. Перевезення пасажирів через аеропорт щорічно зростали, і в 1978 становили 320 тис. чоловік.

    Найбільший розвиток авіації Буковини припадає на 80-ті минулого століття.

    З 1982 пасажирські перевезення здійснюються на літаках Л-410 УВП.

    У 1986 злітно-посадкова смуга аеропорту була подовжена на 700 м і доведена до 2216 м. Відповідно була реконструйована система посадки літаків. Це дало змогу приймати в м. Чернівці літаки Як-42, Ту-134.

    Новим закордонним районом для сільськогосподарських робіт гелікоптерів МІ-2 Чернівецького авіазагону на той час стає Єгипет. В Росії на нафтових родовищах у Сургуті також працювали гелікоптери МІ-2 Чернівецького авіазагону.

    Період незалежної України

    IMG_2166

    У 1994 Чернівецький аеропорт виділився в самостійну юридичну особу, а в 1999 розпорядженням Кабінету Міністрів України № 695-р одержав статус міжнародного. З 2002 аеропорт був переданий з державної власності (Міністерство транспорту України) у власність територіальних громад міста Чернівецької області (Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.01.2002 року № 3-р), підприємство очолив Палійчук Володимир Дмитрович.

    У 2006 Чернівецька обласна рада прийняла рішення про передачу нерухомого майна комунального підприємства “Міжнародний аеропорт «Чернівці» на баланс міської ради (№ 110-7/6 від 16.10.2006 р.). У березні 2007 директором КП “Міжнародний аеропорт «Чернівці» призначається Калинюк Володимир Іванович. В той час з Чернівецького аеропорту виконувалися міжнародні рейси в Румунію, Італію, Туреччину.

    В 2008 при міжнародному аеропорту “Чернівці” відкрито музей авіації.

    В квітні 2011 в.о. директора КП “Міжнародний аеропорт «Чернівці» було призначено Миронюка Віктора Івановича. Проведено комплекс заходів з придбання обладнання на облаштування світлосигнальної системи та сертифікацію аеродрому тощо.