Чернівецькі авіадиспетчери Украероруху почали використовувати нову світлосигнальну систему аеродрому

Опубліковано 31 жовтня, 2018
Авіадиспетчер – та професія, в якій доводиться вчитись усе життя. І це не пишна метафора, покликана вирізняти нечисельну когорту професіоналів з-поміж усіх інших. Мова тим більше не про ази, які опановують студенти для отримання диплома – сам документ ще нікого не робить авіадиспетчером. Бо ж становленню у професії передує обов’язкове визначення необхідних для роботи здібностей за допомогою тестів Євроконтролю FEAST, потім – стажування на робочому місці під керівництвом вимогливого інструктора, за результатами чого найкращі отримують свідоцтво диспетчера управління повітряним рухом. Це важливі етапи шляху до самостійної роботи. Проте вчитись авіадиспетчер не припиняє ніколи. І не лише для того, щоб опановувати високотехнологічні новинки, які постійно впроваджуються в його роботі, як от сучасні автоматизовані системи керування повітряним рухом. Крім того, доводиться вчитися працювати з новим обладнанням, яке впроваджують аеропорти. І з цим завданням авіадиспетчери Украероруху теж без проблем справляються.

Нещодавно Міжнародний аеропорт «Чернівці» увів в експлуатацію світлосигнальне обладнання вогнів високої інтенсивності (ССО ВВІ-1), яке забезпечує точний захід на посадку за першою категорією посадки ICAO – Міжнародної організації цивільної авіації. Так «Чернівці» стали восьмим аеропортом в Україні, в якому забезпечується захід на посадку за категорією ІСАО з обома курсами. Це дозволить зменшити кількість затримок та відмін авіарейсів через низьку видимість чи хмарність у сезон туманів. 
Один із двох пультів керування світлосигнальною системою встановлено на аеродромній диспетчерській вишці Украероруху, яка розташовується на аеродромі «Чернівці». Оскільки потребу у використанні вогнів з огляду на метеоумови та час доби визначають саме диспетчери управління повітряним рухом, відповідно вони ж і вмикають обладнання – за 15 хвилин до посадки повітряного судна. Другий пульт керування встановлено в апаратному залі аеродрому, спеціалісти якого контролюють усі технічні параметри системи.
Перш ніж приступити до використання нової системи, авіадиспетчери Украероруху пройшли навчання, яке ще навесні провели для них та персоналу аеродрому фахівці компанії-виробника цього обладнання – чеського підприємства «Транскон. Електронні системи».

Довідка. До світлосигнальної системи аеродрому входять вогні наближення, горизонту, вхідні обмежувальні, зони приземлення, посадкові та вогні руліжних доріжок. Вони різні за кольором – прозорі, зелено-червоні, жовті й сині. За стандартами ІСАО, автоматизація контролю всіх елементів світлосигнальної системи підвищує її надійність. 

  Дмитро БАБЕЙЧУК, директор Украероруху:
– Украерорух завжди підтримує розвиток регіональних аеропортів. Ми добре розуміємо їхні проблеми і бачимо значний потенціал до збільшення обсягу внутрішніх польотів. Ми говоримо однією мовою і прагнемо вдосконалювати професійний діалог, щоб досягати кращих результатів у важливих для розвитку вітчизняної авіації питаннях. Приємно відзначити, що аеропорт «Чернівці» під керівництвом Бориса Морського, якого ми добре знаємо за роки спільної роботи в Украерорусі, досяг помітних успіхів, і за оцінкою Асоціації «Аеропорти України» зайняв друге місце в номінації «Аеропорт року 2018. Успішний старт». Ми й надалі будемо сприяти нашим партнерам у всіх питаннях, які належать до нашої компетенції.

Борис Морський, директор Міжнародного аеропорту «Чернівці» імені Леоніда Каденюка:
– За три роки аеропорт показав, що він має свого пасажира, ставши лідером серед українських летовищ за приростом пасажиропотоку. За належних умов ми зможемо обслужити 500 тисяч пасажирів на рік. Цьому сприятиме нова світлосигнальна система аеропорту, необхідна для безпечної посадки літаків у складних погодних умовах. У такому випадку вона – єдиний орієнтир для пілота. Раніше, зі старою системою, яка відпрацювала у нас двадцять років, літаки не мали змоги сідати в умовах погіршеної видимості. Нова ж система простоювала в Чернівцях із 2012 року, а кошти, щоб завершити введення її в експлуатацію, виділили із бюджету міста торік. Ми організували всі необхідні заходи, виконали технічну експертизу, подали в Державіаслужбу України повний пакет доказової документації, і як результат – отримали на систему посвідчення придатності до експлуатації. 
Наші чеські партнери – представники компанії-виробника «Транскон» – іще навесні провели навчання для фахівців, які використовують і обслуговують це обладнання, і видали їм відповідні сертифікати.
Слід зауважити, що в цьому процесі важливу роль відіграла ефективна взаємодія з Украерорухом. Підприємство пішло нам назустріч, здійснивши позапланову льотну перевірку системи з використанням літака-лабораторії авіакомпанії «Украерорух». Акт про результати обльоту увійшов до пакета документів для сертифікації. Крім того, фахівці служби аеронавігаційної інформації України (структурного підрозділу Украероруху – прим.) забезпечили офіційну публікацію повідомлення про запуск системи для зацікавлених користувачів у всьому світі. Це дозволило нам почати експлуатацію обладнання раніше, ніж було заплановано.

http://controller.uksatse.ua/index.php?s=5690c1d3fd7e3063e680eb18ca825db4&act=News&id=183